NIEUWETIJDSKINDEREN

ook wel

STERRENKINDEREN

Nieuwetijdskinderen herinneren ons eraan dat we vrij en oneindig zijn. Ze laten zien dat liefde en bewustzijn de ware basis zijn van ons bestaan.

In hun aanwezigheid word je herinnerd aan je eigen licht en je eigen essentie.


VEEL VOORKOMENDE LABELS


Cognitieve/Intellectuele labels

 

  • Hoogbegaafdheid (HB) en Hoogintelligent (HI) vaak genoemd bij kinderen met een sterk analytisch vermogen, snelle informatieverwerking en intensiteit.
  • Leervertraging of leerstoornis (zoals dyslexie, dyscalculie) deze worden frequent tegelijk met hoge intelligentie geconstateerd, wat tot dubbel bijzondere kinderen leidt.
  • Asynchrone ontwikkeling dit beschrijft het niet-gelijk opgaan van cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling, vaak gezien bij HB-kinderen.
  • Taalontwikkelingsstoornis (TOS) Wordt soms over het hoofd gezien bij kinderen met begaafdheid.
  • Beelddenker: Geen officiële diagnose, maar veelvuldig gebruikt om kinderen te beschrijven die visueel en associatief denken (soms controversieel binnen de wetenschap).

Neurodivergente/gedragslabels

 

(Dit zijn formele DSM-diagnoses die regelmatig worden gesteld bij kinderen met gedrags- of aandachtsproblemen, vaak met overlap.)

  • ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) een onderliggende verklaring die bij meerdere van bovenstaande diagnoses voorkomt.
  • ADD (de ‘inattentieve’ vorm van ADHD) wordt steeds vaker erkend, vooral bij ASS en HSP-profielen.
  • ODD (Oppositional Defiant Disorder)
  • CD (Conduct Disorder)
  • Autisme/ASS (Autisme Spectrum Stoornis)
  • Tourette of tics
  • Executieve functiestoornissen
  • Prikkelverwerkingsstoornis (sensorische integratieproblemen)

Emotioneel-energetische en psychische labels

 

  • HSP (Hoog Sensitief Persoon) en HB-HSP (combinatie van hoogbegaafd en hoogsensitief)
  • HSP is geen officiële DSM-diagnose, maar wel veelgebruikt. In combinatie met HB wordt het vaak benoemd in alternatieve kringen.
  • Hechtingsproblematiek (bijv. reactieve hechtingsstoornis) deze diagnoses komen voor, soms ontstaan vanuit overprikkeling of een mismatch met de omgeving.
  • Angststoornis (faalangst, sociale angst, gegeneraliseerde angst)
  • Depressie (ook bij jonge kinderen)
  • Burn-out/bore-out bij jongeren niet officieel bij jongeren gediagnosticeerd, maar wel herkend in praktijk (vaak in HB-context).
  • Stemmingsstoornis of bipolaire stoornis (vaak mis- of overgediagnosticeerd) 
  • PTSS of C-PTSS (trauma vanuit o.a. overprikkeling of onbegrip)

Spiritueel/alternatief taalgebruik (vaak niet-medisch, maar intuïtief herkend)

 

Nieuwetijdskind / Sterrenkind

Indigokind / Kristalkind / Regenboogkind

Zielsoud / Oude ziel

Multidimensionale ziel / Galactische ziel

Empath / energetische voelers

Kosmisch bewust / kanaal voor licht

Niet-geïncarneerde ziel / zielsdeel niet geaard

Verstrooid lichtwezen / ziel zonder aardingsverbinding


Gedragsmatige of sociale etiketten

“Druk” of “moeilijk gedrag”

“Lastig” of “ongeconcentreerd”

“Zich niet kunnen aanpassen”

“Lage frustratietolerantie”

“Sociaal onhandig” of “afstandelijk”

“Emotioneel jong” of “te volwassen”

“Graag de baas spelen” / “bazig”

“Niet gemotiveerd” of “onderpresteerder”


Belangrijke Kanttekening

Veel van deze “LABELS” zijn manieren van de maatschappij om grip te krijgen op iets wat men nog niet volledig begrijpt.
De medische wetenschap kijkt vaak naar afwijkingen van een ‘gemiddelde norm’, maar nieuwetijdskinderen zijn die norm niet, ze zijn de voorloper van iets nieuws.
Wat als hun "problemen" eigenlijk antwoorden zijn op een systeem dat uit balans is?

Waarom zien we deze kinderen nog niet écht?


Omdat het ego van de mensheid nog regeert in een systeem waarbij winst boven welzijn wordt gekozen.

Het ego wil controle, structuur, voorspelbaarheid. Het ego meet, vergelijkt, labelt en past aan.
Het ego zegt: “Pas je aan aan het systeem.”


Maar deze kinderen zijn gekomen om te zeggen:

“Het systeem mag zich aanpassen aan wie wij werkelijk zijn.”

Het ego wil vasthouden aan het oude.
Het bewustzijn van deze kinderen is het nieuwe.

Daarom botst het.
Daarom krijgen zij stempels.
Daarom lopen zij trauma op in een wereld die hen nog niet begrijpt.

Niet omdat zij verkeerd zijn.
Maar omdat wij nog niet durven loslaten wat niet meer klopt.

De Oproep aan de Mensheid

Als we écht willen dat deze kinderen floreren...
Als we werkelijk geloven in een nieuwe wereld van liefde, waarheid en vrijheid...
dan moeten wij als volwassenen, opvoeders, onderwijzers en begeleiders ons ego aan de kant zetten.

Niet om het te veroordelen, maar om het te erkennen en daarna te overstijgen.
Zodat we weer kunnen zien met ons hart.
Zodat we kunnen begeleiden vanuit ziel in plaats van vanuit angst.
Zodat we deze kinderen niet temmen, maar ondersteunen in hun ware kracht.

Want zij zijn hier niet om het oude te perfectioneren.
Zij zijn hier om het nieuwe te belichamen.

En dat begint…
met ons eigen ontwaken.


✦ De Zeven Golven van Nieuwetijdskinderen

Deze kinderen komen al decennia lang naar de aarde, in golven.

Elke golf draagt een andere trilling en een specifieke missie, afgestemd op de fase waarin de mensheid zich bevindt.


1. Pioniers van Licht

Geboren: ca. 1940–1960

  • Voorlopers van het ontwaken
  • Stil, diep spiritueel, vaak onbegrepen
  • Hebben de energetische bedding

       voorbereid voor wat zou komen

  • Trouw aan een innerlijk weten, ver vóór de spirituele openheid van nu

Rol: Zaaiden licht in de schaduw van naoorlogse structuren
Bewustzijn: Stil innerlijk weten

2.  Indigo-kinderen

Geboren: ca. 1960–1990

  • Rechtvaardig, rebels, heldervoelend
  • Doorzien leugens, autoriteit en systemen
  • Werden vaak bestempeld als lastig, druk of moeilijk
  • Niet gekomen om zich aan te passen, maar om te doorbreken

Rol: Systeemdoorbrekers en waarheidssprekers
Bewustzijn: Spirituele krijgersenergie

3. Kristalkinderen

Geboren: ca. 1990–2010

  • Zachtaardig, intuïtief, met diepe hartsverbinding
  • Hooggevoelig, helend en verbonden met de natuur
  • Worden vaak gezien als dromerig, traag of te gevoelig
  • De pioniers van zuivere liefde

Rol: Liefde herstellen in gezinnen en relaties
Bewustzijn: Kristalzuivere lichtfrequentie

4.  Regenboogkinderen

Geboren: ca. 2000–heden

  • Stralend, spontaan, emotioneel vrij
  •  Hebben geen karma; leven puur in het nu
  • Enorm krachtig in hun uitstraling
  • Meesters van manifestatie

Rol: Nieuwe energie tot leven brengen door creatiekracht
Bewustzijn: Regenboogtrilling – dynamisch en helend


5.  Diamanten kinderen

Geboren: ca. 2012–heden

  • Stil, observerend, intens zuiver
  • Nemen alles waar zonder filter
  • Vaak nauwelijks ego — spiegelen de waarheid direct
  • Kristalhelder bewustzijn

Rol: Spiegel van waarheid in menselijk contact
Bewustzijn: Röntgenlicht van de ziel

6. Gouden kinderen

Geboren: ca. 2015–heden (toenemend)*

  • Zielen met universeel geheugen
  • Brengen rust, compassie en visie
  • Moeilijk in woorden te vatten, maar diep voelbaar
  • De ultieme uitdrukking van goddelijk bewustzijn

Rol: Wijsheid belichamen zonder uitleg nodig
Bewustzijn: Gouden blauwdruk van de Bron

7.  Kosmische Zaden van de Toekomst

Geboren: ca. 2020–toekomst

  • Ze zijn stil, vaak niet-aards, onvoorwaardelijk aanwezig
  • Brengen codes door enkel hun aanwezigheid
    Voelen zich vaak niet begrepen, omdat taal nog tekortschiet

Rol: De Nieuwe Aarde voorprogrammeren
Bewustzijn: Frequente overdragers uit hogere dimensies

Deze kinderen passen niet in het systeem, omdat het systeem te klein is geworden voor wie zij werkelijk zijn.

♡  Ze zijn snel, gevoelig, diep voelend, helder wetend.

♡  Ze doorzien onwaarheid en voelen incongruentie in hun lichaam.

♡  Ze verzetten zich instinctief tegen structuur zonder ziel.

♡  Ze weigeren gehoorzaamheid waar geen liefde onder zit.

♡  Ze spreken onbewust de waarheid, zelfs als die ongemakkelijk is.

♡  Deze kinderen zijn niet “moeilijk”... ze zijn spiegels.

De labels & medicatie


Bij elk label hoort  HELAAS bijna altijd automatisch medicatie. Dat is een gewoonte geworden, een reflex van het systeem.

Deze medicijnen doen vaak niet alleen “symptomen onderdrukken”... ze werken ook op het brein, het zenuwstelsel, het hormonale systeem. Daarmee raken kinderen los van hun natuurlijke regulatie, hun intuïtie en hun authentieke expressie.

De link met transhumanisme

Transhumanisme draait om het inbouwen van kunstmatige systemen in plaats van vertrouwen op de natuurlijke intelligentie van het lichaam en de ziel.

  • Medicatie = de eerste stap: je leert een kind dat zijn eigen innerlijke staat niet te vertrouwen is, en dat regulatie van buitenaf moet komen.

  • Labels + medicatie = normalisering van het idee dat “je zoals je bent niet goed genoeg bent” en dat je iets van buitenaf nodig hebt om functioneel of “normaal” te zijn.

  • Van daaruit wordt de sprong naar neuro-implantaten, chips, bio-sensoren of digitale “updates” steeds kleiner. Want het brein is al gewend geraakt aan externe beïnvloeding.

Met andere woorden: medicatie is de zachte voorbereiding, transhumanisme de harde uitvoering.

De spirituele laag

Een kind dat leert “ik functioneer alleen met een pil” verliest langzaam de herinnering dat het lichaam zelf geneest en dat bewustzijn alles doordringt.
En dát is precies de programmatie die de transhumanistische agenda wil: de mens losmaken van zijn eigen Ziel en afhankelijk maken van externe, kunstmatige systemen.

 

Dus: medicatie bij labels lijkt zorg, maar is in wezen het trainen van afhankelijkheid.
En afhankelijkheid is de voedingsbodem voor transhumanisme.

Tot slot: wat kunnen we doen?

Luisteren, niet meteen labelen.

Ruimte geven, niet aanpassen.

Observeren wat het kind ons wil spiegelen.

Ondersteunen in aarding én lichtkracht.

Bewustzijn verspreiden over deze unieke zielen.

GERELATEERDE ONDERWERPEN: